REFERENSER



VI SKAPAR FRAMTIDENS HANDEL

Kontakta oss för ett möte. Vi berättar gärna mer!



Boka möte med oss

 

REFERENSER I URVAL

Vi hjälper företag att förverkliga Unified Commerce.

Sigma erbjuder ett komplett tjänsteutbud inom Unified Commerce och vi är stolta över förmånen att få leverera smarta handelslösningar till en rad ledande företag.


Här följer ett urval av de kunder vi arbetar tillsammans med och vad vi gjort för dem:




 

 

MEKONOMEN GROUP

Sigma har stöttat Mekonomen Group med strategikonsulting, migrering, projektledning, datamodellering, testledning med mera under införandet av en större organisationsövergripande Master Data Management- & PIM-lösning




 

 

OFFICE DEPOT

Snabbare, modernare och enklare. Det var resultatet när Office Depot och Svanström fick en gemensam e-handel. Sigma hade tidigare utvecklat Svanströms sajt och utvecklade den med ny gemensam design, integrerade PIM och migrerade Office Depots kunder och produkter.




 
 

HAGLÖFS

Haglöfs behövde en partner som hjälpte dem att vidareutveckla sin katalogutmaning med inRiver PIM, samt en partner som kunde förädla deras inRiver PIM satsning. Sigma har hjälpt Haglöfs med ett aktivt supportupplägg kring inRiver PIM inom Sigmas Application Management program samt uppgradering till ny version av inRiver PIM




 

 

HUSQVARNA

Sigma, som underkonsulter till Stibo Systems, har medverkat i implementeringen av en Enterprise-lösning avseende PIM & Master Data Management, omfattande bl.a. strategiarbete, datamodellering och migrering.




 
 

GYCOM

Gycom behövde en partner som hjälpte dem att implementera inRiver PIM som ersättare för sin dåvarande produktinformationslösning. Valet föll på Sigma, och vi har bl a hjälpt Gycom med att integrera gentemot SAP, implementera inRiver PIM och ersätta deras befintliga lösning. Gycom är också en aktiv kund inom vårt AM program.




 

 

BERGENDAHLS

Bergendahls är ett av Sveriges största handelsföretag och äger varumärken som City Gross, Duka och Glitter. Bergendahls ställde sig frågorna: Hur påverkar varors förekomst i olika kampanjer, med olika annonseringsmedier, dess försäljning? Hur kan vi använda historiska data för att förutspå kommande försäljning?


För att svara på frågorna utvecklade Sigma ett prognosverktyg som, utifrån ett givet kampanjunderlag, hämtar historisk försäljningsdata från SAP. Tillsammans med tidigare kampanjer och en uppsättning formler beräknar verktyget en trolig försäljning per vara. I prognosen tar systemet även hänsyn till varornas förekomst i olika annonsmedier. Ju fler kampanjer som avverkas, desto smartare blir systemet, och på sikt kan det prognostisera en hel kampanj själv, utan manuell hjälp.




 

 

RUSTA

Sigma stödjer Rusta i sin expansion genom att strömlinjeforma kommunikationen kring produktinformation både i print och digitalt. Idag är Rustas PIM-system integrerat med affärssystem och webblösning genom ett integrationslager. Sigma har också ansvarat för interaktionsdesign, grafisk utformning och mobilanpassat Rustas web. Rusta är också en aktiv kund inom Sigmas Application Management.




 

 

HIDE-A-LITE

Hide-a-lite är ett varumärke inom Electro Elco. Electro Elco har varit verksamt inom belysning och installationsmateriel sedan 1948. Hide-a-lite behövde hjälp med få en effektivare katalog – och printprocess för att effektivare kunna kommunicera sin produktinformation till kunder och marknad. Sigma hjälpte Hide-a-lite med att införa en PIM-lösning som nu har resulterat i en enklare och snabbare printprocess.




 

 

CAMFIL

Camfil är världsledande tillverkare av luftfilter till kommersiella fastigheter. Man leder också utvecklingen av nya produkter och metoder för lösningar av luftrening.


Sigma har hjälpt Camfils svenska säljbolag att utveckla en eHandelslösning som ger stöd både till fastighetsförvaltare och fastighetsunderhållsbolag att organisera sitt underhåll av rätt filter till rätt plats. Lösningen är väl anpassad till serviceteknikernas mobila tablets och ger automatiserat stöd genom hela köpprocessen.


Sigma har också hjälpt Camfils moderbolag att ta fram ett systemstöd för att samordna produkt- och marknadsinformation till alla sina säljbolag på global basis. Lösningen är därför också fullt integrerad mot bolagets översättningsbyrå.





 

 

AHLSELL

Deltagande i implementering av en Enterprise-lösning avseende PIM & Master Data Management tillsammans med Stibo Systems, omfattande bl.a. strategiarbete, datamodellering och migrering.




 
 

VAN DE VELDE

Van de Velde är en belgisk ledande producent av damunderunderkläder. Man har använt sig av inRiver PIM sedan ett antal år tillbaka, framför allt inom print. Van de Velde valde Sigma som partner när det gäller vidareutvecklingen av inRiver PIM. En av de stora anledningarna var Sigmas stora förståelse för Van de Veldes printbehov. Van de Velde är också en aktiv kund inom vårt AM-erbjudande.




 

 

OEM

OEM är ett av Europas ledande teknikhandelsföretag och består av 33 rörelsedrivande enheter i 14 länder. Sigma har hjälpt OEM med att implementera en skalbar PIM-lösning för att mer effektivt kunna kommunicera med kunder på en internationell marknad. OEM:s kunder ställer mycket höga krav på lokalt anpassad och omfattande produktinformation för sina inköpsbeslut, vilka nu tillgodoses av PIM-lösningen.




 

 

TUI NORDIC

TUI Nordic har samarbetat med Sigma sen 2006. Genom Guide Online, den digitala service TUI Nordic ger alla sina kunder via Fritidsresors/StarTours/Finnmatkats app samt via SMS och e-mail, har kunderna direktkontakt med guiderna på resmålet - före som under semestern. Resenären, lokala guiden på resmålet, kundtjänst och web delar samma information i ett och samma gränssnitt.


Nyckeln till Guide Onlines framgång är en personaliserad och differentierad dialog – resenären skall uppfatta att varje meddelande är aktuellt, informativt och relevant. Sigmas omnikanalplattform möjliggör att rätt budskap till rätt person vid rätt tid och via rätt kanal kan skickas och tas emot.


TUI Nordic har genom Guide Online möjligheten att kombinera viktig information och service med kommersiella och personliga erbjudanden i dialogen med kunderna,


Guide Online ingår i Fritidsresors/StarTours/Finnmatkats mobil-app ”Min Semester”.




 
 

FREDRIK LARSSON

COMMERCE, UCaaS, MDM & PIM, DIGITAL STRATEGIES
fredrik.larsson@sigma.se
+46 733 20 73 13

MAGNUS ENGSTRÖM

PIM, COMMERCE, UCaaS

magnus.engstrom@sigma.se

+46 733 20 73 06

HENRIK SKINSTAD

COMMERCE, UCaaS, PIM, CROWD, IOT

henrik.skinstad@sigma.se

+46 733 20 73 43

CARL MAGNUS SVENSSON

CXM, UX, DIGITAL STRATEGIES, BRANDING

carlmagnus.svensson@sigma.se

+46 708 65 65 75

LEO ADMANTIUS

ERP, DYNAMICS, UCaaS

leo.admantius@sigma.se

+46 761 04 25 70

PETER KNAPP

CXM, LOJALITETSPROGRAM, UX, BRANDING

peter.knapp@sigma.se

+46 708 85 03 03

FREDRIK AXELL

BUSINESS UNIT MANAGER UNIFIED COMMERCE

fredrik.axell@sigma.se

+46 73 070 01 56

JONAS STEFFENSSON

BUSINESS UNIT MANAGER DYNAMICS

jonas.steffensson@sigma.se

+46 733 51 41 85